17. ANKOS Çalıştayı
17. ANKOS Yıllık Çalıştayı 24-26 Eylül 2021 tarihleri arasında İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü ev sahipliğinde Altın Yunus Resort & Thermal Hotel Çeşme/İzmir’de “Dijital Geleceği Yeniden Kurgulamak” teması ile gerçekleştirilmiştir.
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nü ziyaretle başlayan ilk gün, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Sayın Gültekin GÜRDAL’ın açılış konuşmasının ardından, Rektör Yardımcısı Sayın Prof. Dr. Alper BABA’nın kütüphane ve kütüphaneciler ile ANKOS çalışmalarının araştırmacılar için olan önemine değinmesiyle birlikte ve İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nün her zaman kütüphanecilik alanında yapılan çalışmaları önemsediklerini vurgulamıştır. ANKOS Başkanı Sayın Doç. Dr. Güssün GÜNEŞ’in konuşmasının ardından da İYTE Rektörlüğüne ANKOS’a katkıları ve çalıştaya yapmış olduğu ev sahipliği için teşekkür plaketi taktim edilmiştir.
Çalıştayın ikinci günü, ANKOS Başkanı Sayın Doç. Dr. Güssün GÜNEŞ’in başkanlık sunumu ile başlamış olup, Türkiye’nin en iyi zihin takımı olan ANKOS Gönülleri’nin özelliklerinden, öneminden ve ANKOS’un gençleşen yeni yüzünden bahsedilmiştir. Başkan, yeni projelerini, proje ekiplerini, çalışma takvimini ve 2021-2023 dönemi stratejik planı ve hedefler anlatıldı. Sonrasında tüm ANKOS Gönüllülerine mikrofon uzatılarak aramıza yeni katılan arkadaşlar için bir tanışma gerçekleştirildi.
Daha sonra ANKOS Çalışma Grupları “İşbirliği Çalışma Grubu”, “E-Kitap Çalışma Grubu”, “Halkla İlişkiler Çalışma Grubu”, “Akademi Çalışma Grubu”, “Açık Erişim ve Kurumsal Arşivler Çalışma Grubu”, “Lisans Anlaşmaları Çalışma Grubu”, “Kullanıcı İstatistikleri Çalışma Grubu” ve “Veritabanı Değerlendirme Çalışma Grubu” 2020 yılı içerisinde yapmış oldukları çalışmaları anlatarak 2021-2023 hedef ve yeni projelerini sunmuşlardır.
Öğle yemeğinden sonra davetli konuşmacı İYTE Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Sayın Gültekin GÜRDAL’ın “Açık Bilim, Veri Yönetimi, Araştırma Bilgi Sistemi ve Kütüphaneler” başlıklı sunumuyla devam etmiştir. Sonrasında lisans anlaşmalarında veritabanı sorumluluklarının rolü tartışılmış ve Read & Publish Anlaşma modeli (Cambridge Modeli Örneği) gösterilmiştir.
Son olarak da ERM (Elektronik Kaynak Yönetimi) sisteminin mevcut durumu ve yeni programının tanıtımı yapılmıştır.